ΕΓΓΡΑΨΟΥ

για να λαμβάνεις τα νέα του Archetype στο email σου!

 Πατώντας 'Subscribe' συμφωνείς με την Πολιτική Απορρήτου

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!
Εκθεσιακό Stand σε Cargo Bike

Εκθεσιακό Stand σε Cargo Bike

Ηλίας Παπαγεωργίου - 07/01/2022 ΧΡΟΝΙΚΟ

Το ιδιαίτερο αυτό εκθεσιακό stand (δυστυχώς δεν υπάρχει αντίστοιχη λέξη στα ελληνικά) χρησιμοποιήθηκε στο συνέδριο του CIVINET (Δίκτυο Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την προώθηση της Βιώσιμης Κινητικότητας) στις 8 και 9 Δεκεμβρίου 2021. Πρόκειται για έναν χώρο έκθεσης και αποθήκευσης φυλλαδίων που προσαρμόζεται πάνω σε ένα Cargo Bike, δηλαδή σε ένα ποδήλατο με ηλεκτροκίνηση, που διαθέτει επιπλέον πλατφόρμα για μεταφορές προϊόντων και αντικειμένων. Πρόθεση είναι να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον σε αντίστοιχες διοργανώσεις και εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού σε άλλες πόλεις. 

H0sWn54Cyk.jpg

Το stand αποτελείται από τα εξής μέρη:

Α. Τη «βάση-αναλόγιο», που προσαρμόζεται και βιδώνεται στην πλατφόρμα του ποδηλάτου. Στις κεκλιμένες πλευρές της τοποθετούνται και εκτίθενται τα φυλλάδια, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσης. Οι διαστάσεις και η μορφή της προέκυψαν από το μέγεθος των φυλλαδίων και από δεδομένα που αφορούν την έκθεσή τους.

Β. Το κεντρικό «πτερύγιο», που βιδώνεται στο αναλόγιο και λειτουργεί ως στήριξη για ένα πιο ψηλό ράφι καθώς και ως επιφάνεια για την τοποθέτηση του σήματος των διοργανωτών και των χορηγών. Η μορφή του πτερυγίου σχεδιάστηκε ώστε να προσαρμόζεται στη γεωμετρία του ποδηλάτου, με την προδιαγραφή να μην εμποδίζει την οπτική επαφή του οδηγού με το οδόστρωμα και την ανάγκη να διαθέτει ένα στοιχειωδώς αεροδυναμικό σχήμα.

FWMu-rvC8S.jpg

Το υλικό κατασκευής είναι κόντρα πλακέ 9χιλ, ώστε το βάρος του να ελαχιστοποιείται. Το πτερύγιο αποτελείται από δύο φύλλα κόντρα πλακέ για επιπλέον ακαμψία.

Το σχετικά μικρό αυτό έργο, κρίθηκε σκόπιμο να δημοσιευτεί σε έναν αρχιτεκτονικό ιστότοπο, επειδή συνδέεται με ένα ευρύτερο σκεπτικό. Αν και δεν δημιουργεί «κατοικήσιμο χώρο» για να «μένουν» εκεί άνθρωποι, μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες για μια πιο «κατοικήσιμη» πόλη. Το Cargo bike, με το stand προσαρμοσμένο πάνω του, συνιστά, κατά κάποιον τρόπο, «διαφήμιση» του ίδιου του τού εαυτού, αλλά και του ευρύτερου σκεπτικού που συνδέεται με αυτό.

5UbHu1R8q-.jpg

Αυτή τη στιγμή το αυτοκινητοκεντρικό μοντέλο έχει φτάσει στα όριά του, ειδικά σε πόλεις όπως η Αθήνα. Το πλήθος των αυτοκινήτων καθιστά αδύνατη τη δυνατότητα χρήσης τους, ιδίως στο κέντρο. Η αναγκαιότητα μετάβασης σε ένα μοντέλο μετακίνησης που στηρίζεται στο περπάτημα, το ποδήλατο και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι επιτακτική. Ένα μεγάλο στοίχημα αυτής της μετάβασης είναι η διατήρηση του παραγωγικού και πολυλειτουργικού χαρακτήρα της πόλης και η αποφυγή μετατροπής του κέντρου της σε μια αποστειρωμένη περιοχή που απευθύνεται μόνο σε τουρίστες. Εκτός από τις αμιγώς πολεοδομικές και θεσμικές παρεμβάσεις, η χρήση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, αλλά και μεταφοράς εμπορευμάτων και πρώτων υλών, μπορεί να συμβάλει σε έναν τέτοιο σκοπό. Το κέντρο της πόλης μπορεί να εξοπλιστεί με έναν στόλο κοινόχρηστων μεταφορικών ποδηλάτων που, σε συνδυασμό με αντίστοιχα ευέλικτα οχήματα, να εξυπηρετούν τους εμπόρους, τους καταναλωτές και τους βιοτέχνες. Ηλεκτρικά τρίκυκλα, μικρά λεωφορεία που διαθέτουν σκευοφόρο, κοινόχρηστα καρότσια ή άλλα παρόμοια οχήματα μπορούν να κινούνται ελεύθερα και να σταθμεύουν σε χώρους εκφόρτωσης και αποθήκευσης, όπως σε σταθμούς μετρό ή περιφερειακά πάρκινγκ, δίνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και βαριών αντικειμένων. Η διαχείριση των οχημάτων μπορεί να γίνει από τον Δήμο ή και άλλους φορείς και να συνδυάζεται με αντίστοιχες υποδομές, όπως ποδηλατόδρομους, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας ή άλλες παρεμβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Η πόλη έχει ανάγκη τέτοιων λύσεων για να μπορέσει να γίνει βιώσιμη, πέραν των αναπλάσεων αισθητικού τύπου που εστιάζουν μόνο στο πράσινο.

G9wU8wAC1K.jpg
ce6oGne1IK.jpg


Info stand on a cargo bike

This custom-made stand was used during the CIVINET conference (CIVINET is the network of local authorities assosiations for the promotion of sustainable mobility in the two Greek-speaking countries of Greece and Cyprus) on December 8th and 9th, 2021. It is a space for display and storage of booklets that can be fitted to a Cargo Bike, i.e. an electric bike with an additional platform for transporting products or other items. The intention is to use it in the future in similar events and public awareness campaigns in other cities. 

WphzLcqnIW.jpg
ZeovINHbbo.jpg

The stand consists of two parts: 

A. The base and leaflet stand that is screwed onto the bike platform. The angled sides offer a display area for the leaflets, and there is storage space inside. The stand’s dimensions and form derive from the size of the leaflets and the way they are exhibited. 

B. The central ‘fin’ that is screwed onto the base and functions as a support for an upper shelf as well as a surface for the logos of organizers and sponsors. The shape of the ‘fin’ was designed to adapt to the geometry of the bike, with the specification not to obstruct the driver's view and to have an aerodynamic shape.

The construction material is 9mm plywood so that its weight is minimized. The ‘fin’ consists of two sheets of plywood for extra rigidity.

This relatively small project was deemed appropriate for publication on an architectural site, because it is linked to a broader way of thinking. Although it does not create ‘habitable space’ for people to ‘stay’ inside it, it can improve conditions for a more ‘habitable’ city. The Cargo bike with the fitted stand in a way constitutes an ‘advertisement’ of itself, but also of the broader way of thinking associated with it.

gaKoLsBWdb.jpg
cTSMDOmIjE.jpg

At the moment the car-centric model has reached its limits, especially in cities like Athens. The large number of cars makes it impossible to use them, especially in the city center. The need to move to a model of transportation based on walking, cycling and public transport is imperative. An important challenge in this transition is to maintain the productive and multifunctional character of the city and to avoid turning the center into a sterile area that is addressed only to tourists. In addition to purely urban planning and institutional interventions, the use of alternative means of transport but also of shipping goods and raw materials can contribute to such a goal. The city center can be equipped with a fleet of such public transport bicycles that, in conjunction with similar flexible vehicles, may serve merchants, consumers and craftsmen. Electric tricycles, minibuses with luggage racks, public trolley carts or other such vehicles can move freely and park in loading or storage areas, such as subway stations or peripheral parking lots, allowing even heavy objects to be transported. The administration of the vehicles can be directed by the Municipality or other institutions and can be combined with corresponding infrastructure, such as bicycle paths, light traffic roads or other interventions in this direction.

The city needs such solutions in order to become sustainable, beyond the aesthetic-type renovations that focus only on “greenery”.

uyZwoNiisV.jpg


ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ

January Issue vol.1 | 2022
ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ
SUBSCRIBE

PRODUCT CATALOGUE

Europa Minimal Frame

Europa

Flex Active Frames

EKA Hellas

Actiu Home Office

The Green Office

Europa Pergola

Europa

Acoustic Panel DecoSound

The Consquare

Axyl

The Consquare

Gesture

Eka Group
LOAD MORE ALL PRODUCTS

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θανόπουλος Σούπερ μάρκετ

Archetype team - 26/01/2022

Η αρχιτεκτονική στην περιφέρεια

Ανδρέας Γιακουμακάτος - 24/01/2022

Ανάπλαση του Παραλίμνιου Μετώπου των Ιωαννίνων

Ευανθία Κατσικούδη - 21/01/2022

ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΟΥ ΣΤΟ ARCHETYPE

Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους:

Μέσα από το προφίλ του αρχιτεκτονικού σου γραφείου στο archetype.gr Συνδέσου Εδώ
Αν δεν έχεις ήδη λογαριασμό, μπορείς να δημιουργήσεις το προφίλ του αρχιτεκτονικού σου γραφείου Εγγράψου Εδώ
Εναλλακτικά, μπορείς να μας στείλεις πληροφορίες και φωτογραφίες για το έργο σου στο info @ archetype.gr Στείλε Πληροφορίες