`

ΕΓΓΡΑΨΟΥ

για να λαμβάνεις τα νέα του Archetype στο email σου!

 Πατώντας 'Subscribe' συμφωνείς με την Πολιτική Απορρήτου

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!

Uploaded by: Archetype Editor

Villa Khi


ΠΕΡΙΟΧΗ:
Μεθώνη, Πελοπόννησος, Ελλάδα

Δημοσιεύθηκε: 3/6/24

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η βίλα (Χ) ΚΗΙ είναι τοποθετημένη σε μια ήπια πλαγιά ελαιώνων στη νότια Πελοπόννησο. Το έργο αποτελείται από έναν ενιαίο κυματιστό τοίχο, ο οποίος περικλείει τις προστατευμένες αυλές που βρίσκονται τοποθετημένες στο άκρο κάθε πτέρυγας. Το σχήμα Χ της βίλας επιμερίζει τον χώρο σε 4 διακριτά μέρη, προσφέροντας στην ανατολική πλευρά οπτική ηρεμία και μεταβαλλόμενη σκίαση στη διάρκεια της μέρας.

«Η βίλα ΚΗΙ», λέει ο Θόδωρος Σαραντόγλου Λάλης, «συνδυάζει δύο αντίρροπα στοιχεία τα οποία αλληλοσυμπληρώνονται -οι αυλές προσφέρουν τη δυνατότητα στοχαστικής απομόνωσης, ενώ η δυτική πτέρυγα και η οροφή προσφέρουν άπλετη, πανοραμική θέα στη θάλασσα».

Η επιφάνεια του εξωτερικού τοίχου κινητοποιείται από τσιμεντένιες πτυχώσεις-διακυμάνσεις, το εύρος των οποίων μειώνεται κατά μήκος της πρόσοψης. Η τροχιά του ήλιου δημιουργεί ένα παιχνίδι με τις σκιές στη διάρκεια της μέρας, ενώ ο κυματιστός τοίχος λειτουργεί επίσης ως σκηνικό πάνω στo οποίo προβάλλεται η σκιά των δένδρων.

Η οροφή του έργου καθορίστηκε από την κορυφή των ελαιόδεντρων που το αγκαλιάζουν, ενώ η εύκολα προσπελάσιμη ταράτσα της σκεπής εξασφαλίζει την πανοραμική θέα προς τη θάλασσα. Το ύψος του τοίχου που το περιβάλλει, ποικίλλει καθώς σταδιακά βυθίζεται στη γη, μειώνοντας το ύψος της πρόσοψης στην άκρη κάθε πτέρυγας στα 1,2 μέτρα. Το χώμα της εκσκαφής χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία μιας μετάβασης τοπίου που ενσωματώνει καλύτερα το κτίριο στο αγροτικό  περιβάλλον. Η δυτική πτέρυγα αποτελείται από τους κοινούς χώρους, το μεγάλο άνοιγμα προς τη θάλασσα και τη νότια ταράτσα. Εσωτερικά, κάθε δωμάτιο βλέπει προς μια εσωτερική βεράντα και αυλή. Ο τοίχος του δωματίου εκτείνεται προς τα έξω και πλαισιώνει μια λεμονιά. Η απουσία γωνιών και η συνέχεια του τοίχου προσφέρουν σημαντική διεύρυνση των χώρων. Οι καμπύλες των τοίχων καδράρουν τις εναλλαγές του φωτός και του χρώματος του ουρανού, επιτείνοντας την παρουσία στον εσωτερικό χώρο.

«Η βίλα ΚΗΙ», λέει ο Θόδωρος Σαραντόγλου-Λάλης, «σχεδιάστηκε για ένα ζευγάρι συλλεκτών έργων τέχνης και συνδυάζει την τυπολογία ενός εκθεσιακού χώρου με τη μοναστηριακή αντίληψη των κλειστών εσωτερικών κήπων».

Το έργο εκτελέστηκε από τοπικούς εργολάβους, στους οποίους η LASSA πρoσέφερε την εμπειρία της σε ψηφιακό σχεδιασμό και παραγωγή. Η στρατηγική αυτή επέτρεψε την εκτός έργου παραγωγή μεγάλων δομικών κομματιών από φελιζόλ με την τεχνική του hot-wire cutting, όπως το καλούπι για τον κυματιστό τοίχο, στοιχεία για τον φωτισμό της οροφής και τμήματα της επίπλωσης, αυξάνοντας την ποιότητα του επιπέδου των φινιρισμάτων, καθώς και μειώνοντας σημαντικά τον προϋπολογισμό. Ο τρόπος αυτός οδήγησε στην ελάχιστη δυνατή χρήση βιομηχανικών δομικών υλικών, βοηθώντας παράλληλα την τοπική εφοδιαστική αλυσίδα. Η ελαφρότητα του καλουπιού διευκόλυνε τη μεταφορά του και την τοποθέτησή του από ολιγομελή ομάδα σε δυο μόνον μέρες. Μετά τη χύτευση του σκυροδέματος, το καλούπι κόπηκε και ξαναχρησιμοποιήθηκε ως μονωτικό υλικό στον τοίχο και την οροφή. Για το έργο χρησιμοποιήθηκαν ελληνικό τσιμέντο και μωσαϊκό από την ελληνική βιομηχανία μαρμάρου.

et8yR0B6_o.jpg

 

Design Architect: LASSA - Theo Sarantoglou Lalis and Dora Sweijd, with Jonathan Cheng (project Architect), Nikolas Klimentidis, Jocelyn Arnold, Raz Keltsh
Executive Architect: V. Kosmopoulos
Structural Engineer: Metep - L. Babilis
Formwork production Design: LASSA
Mechanical Engineer: D. Mantas
General Contractor: V. Spyropoulos
Formwork production: Rizakos
Floor finishes: Votsalota - Zoidis Polyzois
Pool finishes: S.Zenetos
Marble: The Art of stone - D. Paraskevas
Steel Window frames: TD.Steel - D.Detilleux
Aluminium Window frames: Alumet-petroulakis / Valvis
Mechanical systems: Fourseasons-Klimaengineering
Electrical systems: V. Psicharis
Photography: NAARO


PROJECT DESCRIPTION:

KHI is located in a gently sloping olive grove in the southern Peloponnese. The project is formed by a single continuous rippling wall that frames a series of protected courtyards at the extremity of each wing.

The X-shaped massing divides the site into four distinct areas providing the eastern gardens with visual intimacy and variable shading throughout the day.

“KHI combines two extreme conditions which complement one another - the courtyards that provide meditative enclosure, and the west wing and roof that, in contrast, offer unobstructed panoramic views towards the sea." says Theo Sarantoglou Lalis.

The wall surface is animated by cast concrete ripples whose amplitude diminishes along the length of the facade. The course of the sun creates a play of shadows throughout the day. The rippling wall acts as a backdrop for tree shadows.

KHI was designed by London and Brussels based architects Theo Sarantoglou Lalis and Dora Sweijd from LASSA architects (lassa-architects.com). The height of the project is constrained to the peak of the surrounding olive trees, whilst maintaining panoramic views to the sea from an accessible roof terrace. In its deployment, the wall elevation varies as it is gradually sunken into the terrain, tapering the height of the facade to 1.2m at the end of each wing. The excavated earth was recuperated to create a tapered transition enabling a softer integration of the project within the agrarian landscape. The west wing contains the public areas as well as a large opening towards the sea and the south terrace. Internally, each room is extended by a terrace and courtyard. The room wall projects outward and folds to frame a lemon tree. The absence of corners and the continuity of the wall provide spatial expansion. The curved walls frame the changing sky colour and light, inducing a strong presence of the sky within the interior.

"KHI was commissioned by an art collector couple and combines elements of a gallery typology with a monastery typology of enclosed gardens," says Theo Sarantoglou Lalis.

The project was constructed by local contractors supported by LASSA’s experience with digital design and fabrication of non-standard parts. The architects collaborated with a company specializing in polystyrene products ranging from infrastructure to the fishing industry. This strategy enabled the off-site production using digital hot-wire cutting of important constructive elements such as the concrete formwork used to cast the rippling wall, bespoke lighting elements contained within the ceiling, landscape formers as well as bespoke furniture items. The lightness of the formwork enabled ease of transport and installation in a couple of days by a reduced team. Following the casting of the concrete, all the formwork was then re-cut into sheets and reused as insulation within the wall cavity and ceiling. This strategy allowed for a minimal use of industrially produced building parts, instead favouring a local supply chain. The project made use of locally sourced materials such as concrete, and terrazzo amongst other products from the local marble industry.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi
Villa Khi

ΧΑΡΤΗΣ

ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΟΥ ΣΤΟ ARCHETYPE

Μπορείς να καταχωρήσεις το έργο σου με έναν από τους τρεις παρακάτω τρόπους:

Μέσα από το προφίλ του αρχιτεκτονικού σου γραφείου στο archetype.gr Συνδέσου Εδώ
Αν δεν έχεις ήδη λογαριασμό, μπορείς να δημιουργήσεις το προφίλ του αρχιτεκτονικού σου γραφείου Εγγράψου Εδώ
Εναλλακτικά, μπορείς να μας στείλεις πληροφορίες και φωτογραφίες για το έργο σου στο info @ archetype.gr Στείλε Πληροφορίες